Procesmanagement

Iedereen betrokken, met Scienta.

Bij groei of verandering binnen je organisatie is onderzoek naar processen nodig. Procesmanagement is het antwoord. Of het om onboarding van klanten gaat, transport van je product of bestellen van een lunch, processen vragen om aandacht en onderhoud. Een proces staat ​​niet op zichzelf, ze ondersteunen de hele organisatie. Scienta maakt dit toegankelijk en efficiënt.

  • Kostenbesparend, want minder verspilling

  • Toegankelijk, overzicht en inzicht in processen 

  • Geschikt voor de meest ingewikkelde modellen, sneller reageren op risico’s

Of begin direct en vraag een proefaccount aan.

Screenshot kwaliteitsmanagementsysteem

Procesmanagement

Iedereen betrokken, met Scienta.

Screenshot kwaliteitsmanagementsysteem

Wil je iets veranderen of verbeteren binnen je organisatie? Dan moet je onderzoek doen naar je processen. Procesmanagement is hier het antwoord. Of het om onboarding van klanten gaat, de transport van je product of het bestellen van een lunch, processen vragen om aandacht en onderhoud. Processen staan ​​niet op zichzelf, ze ondersteunen de hele organisatie. Scienta maakt dit gebruiksvriendelijk en efficiënt.

  • Kostenbesparend, want minder verspilling

  • Toegankelijk voor iedereen, meer overzicht en inzicht in processen 

  • Geschikt voor de meest ingewikkelde modellen, sneller reageren op risico’s

Of begin direct en vraag een proefaccount aan.

Procesmanagement

Iedereen betrokken, met Scienta.

Wil je iets veranderen of verbeteren binnen je organisatie? Dan moet je onderzoek doen naar je processen. Procesmanagement is hier het antwoord. Of het om onboarding van klanten gaat, de transport van je product of het bestellen van een lunch, processen vragen om aandacht en onderhoud. Processen staan ​​niet op zichzelf, ze ondersteunen de hele organisatie. Scienta maakt dit gebruiksvriendelijk en efficiënt.

  • Kostenbesparend, want minder verspilling

  • Toegankelijk voor iedereen, meer overzicht en inzicht in processen 

  • Geschikt voor de meest ingewikkelde modellen, sneller reageren op risico’s

Of begin direct en vraag een proefaccount aan.

Screenshot kwaliteitsmanagementsysteem

7.000 organisaties

Vertrouwen op Scienta

Van klein tot groot, Scienta wordt gebruikt door ruim 6.000 organisaties

Beoordeling van 8,5

Wij zijn trots op onze klantenservice
Onze klanten geven Scienta gemiddeld een 8,5 vanwege onze dienstverlening

Geen uitdaging te groot

Onze oplossing schaalt met je mee

We zijn actief van zorg, overheid tot zakelijke dienstverlening en MKB

6.000 organisaties

Vertrouwen op Scienta
Van klein tot groot, Scienta wordt gebruikt door ruim 6.000 organisaties

Beoordeling van 8,5

Wij zijn trots op onze klantenservice
Onze klanten geven Scienta gemiddeld een 8,5 vanwege onze dienstverlening

Geen uitdaging te groot

Onze oplossing schaalt met je mee

We zijn actief van zorg, overheid tot zakelijke dienstverlening en MKB

Procesmanagement: ondersteuning voor jou

Het wordt steeds belangrijker om procesmanagement efficiënt en effectief aan te pakken. Je wil veranderingen zien aankomen, op risico’s inspelen en weten welke aanpak dan precies nodig is. Scienta ziet de samenhang tussen organisaties en hun omgeving, de stappen binnen een proces en de verschillende branches. Dat zetten we voorop. Want om processen te managen, moet je de juiste plek vinden waar het vastloopt of vertraagt, weten wie de stakeholders zijn en zorgen voor borging. Dit bespaart je niet alleen tijd, maar stelt je ook in staat sneller te reageren op veranderingen.

Procesmanagement: ondersteuning voor jou

Het wordt steeds belangrijker om procesmanagement efficiënt en effectief aan te pakken. Je wil veranderingen zien aankomen, op risico’s inspelen en weten welke aanpak dan precies nodig is. Scienta ziet de samenhang tussen organisaties en hun omgeving, de stappen binnen een proces en de verschillende branches. Dat zetten we voorop. Want om processen te managen, moet je de juiste plek vinden waar het vastloopt of vertraagt, weten wie de stakeholders zijn en zorgen voor borging. Dit bespaart je niet alleen tijd, maar stelt je ook in staat sneller te reageren op veranderingen.

Procesmanagement: ondersteuning voor jou

Het wordt steeds belangrijker om procesmanagement efficiënt en effectief aan te pakken. Je wil veranderingen zien aankomen, op risico’s inspelen en weten welke aanpak dan precies nodig is. Scienta ziet de samenhang tussen organisaties en hun omgeving, de stappen binnen een proces en de verschillende branches. Dat zetten we voorop. Want om processen te managen, moet je de juiste plek vinden waar het vastloopt of vertraagt, weten wie de stakeholders zijn en zorgen voor borging. Dit bespaart je niet alleen tijd, maar stelt je ook in staat sneller te reageren op veranderingen.

Veel gestelde vragen over procesmanagement

Met procesmanagement optimaliseer je bedrijfsprocessen om ze nóg efficiënter en effectiever te laten verlopen. De PDCA cyclus is een veelgebruikte methode om processen te optimaliseren en kwaliteit te verbeteren. Je blijft zo continu verbeteren.

Procesmanagement software helpt je om processen in kaart te brengen en voortgang te borgen. Zo zorg je voor overzicht, bewaak je de status en borg je processen. Per stap.

Borgen van processen voorkomt dat je terugvalt of risico’s niet ziet aankomen waar anderen wél op weten in te spelen.

  1. Inzicht in je organisatie
  2. Besparen op tijd en geld 
  3. Verantwoordelijkheden zijn in één oogopslag duidelijk
  4. Koppel taken of documenten aan processtappen
  5. Processtappen maken een een overzichtelijk workflow
  6. Zicht op risico’s en kansen
  7. Status en progressie altijd zichtbaar

Hiermee breng je processen in kaart. Hiervoor bestaan meerdere manieren en technieken, het RASCI model is hier een voorbeeld van. Door het op de juiste manier toe te passen, krijg je inzicht, overzicht en vergaar je kennis. Je verzamelt informatie, analyseert, controleert, bepaalt, past het juiste model toe, werkt een proces uit, evalueert en voert verbeteringen door. Zonder duidelijke procesmodellen is automatisering lastig. Kijk daarom goed of de software wel bij jouw organisatie past.

Een proces is een serie van activiteiten (door mensen of machines uitgevoerd), waarbij je verschillende middelen nodig hebt. Hiervoor is informatie en communicatie nodig. Voorbeelden van processen binnen organisaties zijn het inkoopproces, een intern controleproces of een leveringsproces. Soms zijn meerdere afdelingen of zelfs organisaties betrokken bij een proces. Procesmanagement is dan een vereiste en business process management helpt hierbij.

Vanuit de managementfilosofie Lean bestaan er drie soorten processen te onderscheiden: de primaire processen, ondersteunende processen en besturingsprocessen.

Ook al zit elk proces anders in elkaar, met procesmanagement hou je je bezig met het verbeteren , borgen en vastleggen van processen of je zorgt dat dit op de goede manier gebeurt. Zorg dat je daarvoor een goed overzicht hebt van welke processen er allemaal zijn in jouw organisatie. Moeten processen verbeterd of alleen in kaart gebracht? Zijn processen duidelijk voor iedereen? Hierna start je met procesoptimalisatie en begin je bij de meest belangrijke processen.

Een procesmanager houdt bij hoe processen verlopen welke stappen een proces allemaal heeft. Naast het borgen van een proces zorgt de procesmanager ook voor verbeteringen of nieuwe processen. Dat doen ze zo efficiënt mogelijk.

Veel gestelde vragen over procesmanagement

Met procesmanagement optimaliseer je bedrijfsprocessen om ze nóg efficiënter en effectiever te laten verlopen. De PDCA cyclus is een veelgebruikte methode om processen te optimaliseren en kwaliteit te verbeteren. Je blijft zo continu verbeteren.

Procesmanagement software helpt je om processen in kaart te brengen en voortgang te borgen. Zo zorg je voor overzicht, bewaak je de status en borg je processen. Per stap. 

Borgen van processen voorkomt dat je terugvalt of risico’s niet ziet aankomen waar anderen wél op weten in te spelen.

  1. Inzicht in je organisatie
  2. Besparen op tijd en geld 
  3. Verantwoordelijkheden zijn in één oogopslag duidelijk
  4. Koppel taken of documenten aan processtappen
  5. Processtappen maken een een overzichtelijk workflow
  6. Zicht op risico’s en kansen
  7. Status en progressie altijd zichtbaar

Hiermee breng je processen in kaart. Hiervoor bestaan meerdere manieren en technieken, het RASCI model is hier een voorbeeld van. Door het op de juiste manier toe te passen, krijg je inzicht, overzicht en vergaar je kennis. Je verzamelt informatie, analyseert, controleert, bepaalt, past het juiste model toe, werkt een proces uit, evalueert en voert verbeteringen door. Zonder duidelijke procesmodellen is automatisering lastig. Kijk daarom goed of de software wel bij jouw organisatie past.

Een proces is een serie van activiteiten (door mensen of machines uitgevoerd), waarbij je verschillende middelen nodig hebt. Hiervoor is informatie en communicatie nodig. Voorbeelden van processen binnen organisaties zijn het inkoopproces, een intern controleproces of een leveringsproces. Soms zijn meerdere afdelingen of zelfs organisaties betrokken bij een proces. Procesmanagement is dan een vereiste en business process management helpt hierbij.

Vanuit de managementfilosofie Lean bestaan er drie soorten processen te onderscheiden: de primaire processen, ondersteunende processen en besturingsprocessen.

Ook al zit elk proces anders in elkaar, met procesmanagement hou je je bezig met het verbeteren , borgen en vastleggen van processen of je zorgt dat dit op de goede manier gebeurt. Zorg dat je daarvoor een goed overzicht hebt van welke processen er allemaal zijn in jouw organisatie. Moeten processen verbeterd of alleen in kaart gebracht? Zijn processen duidelijk voor iedereen? Hierna start je met procesoptimalisatie en begin je bij de meest belangrijke processen.

Een procesmanager houdt bij hoe processen verlopen welke stappen een proces allemaal heeft. Naast het borgen van een proces zorgt de procesmanager ook voor verbeteringen of nieuwe processen. Dat doen ze zo efficiënt mogelijk.

Veel gestelde vragen over procesmanagement

Met procesmanagement optimaliseer je bedrijfsprocessen om ze nóg efficiënter en effectiever te laten verlopen. De PDCA cyclus is een veelgebruikte methode om processen te optimaliseren en kwaliteit te verbeteren. Je blijft zo continu verbeteren.

Procesmanagement software helpt je om processen in kaart te brengen en voortgang te borgen. Zo zorg je voor overzicht, bewaak je de status en borg je processen. Per stap. 

Borgen van processen voorkomt dat je terugvalt of risico’s niet ziet aankomen waar anderen wél op weten in te spelen.

  1. Inzicht in je organisatie
  2. Besparen op tijd en geld 
  3. Verantwoordelijkheden zijn in één oogopslag duidelijk
  4. Koppel taken of documenten aan processtappen
  5. Processtappen maken een een overzichtelijk workflow
  6. Zicht op risico’s en kansen
  7. Status en progressie altijd zichtbaar

Hiermee breng je processen in kaart. Hiervoor bestaan meerdere manieren en technieken, het RASCI model is hier een voorbeeld van. Door het op de juiste manier toe te passen, krijg je inzicht, overzicht en vergaar je kennis. Je verzamelt informatie, analyseert, controleert, bepaalt, past het juiste model toe, werkt een proces uit, evalueert en voert verbeteringen door. Zonder duidelijke procesmodellen is automatisering lastig. Kijk daarom goed of de software wel bij jouw organisatie past.

Een proces is een serie van activiteiten (door mensen of machines uitgevoerd), waarbij je verschillende middelen nodig hebt. Hiervoor is informatie en communicatie nodig. Voorbeelden van processen binnen organisaties zijn het inkoopproces, een intern controleproces of een leveringsproces. Soms zijn meerdere afdelingen of zelfs organisaties betrokken bij een proces. Procesmanagement is dan een vereiste en business process management helpt hierbij.

Vanuit de managementfilosofie Lean bestaan er drie soorten processen te onderscheiden: de primaire processen, ondersteunende processen en besturingsprocessen.

Ook al zit elk proces anders in elkaar, met procesmanagement hou je je bezig met het verbeteren , borgen en vastleggen van processen of je zorgt dat dit op de goede manier gebeurt. Zorg dat je daarvoor een goed overzicht hebt van welke processen er allemaal zijn in jouw organisatie. Moeten processen verbeterd of alleen in kaart gebracht? Zijn processen duidelijk voor iedereen? Hierna start je met procesoptimalisatie en begin je bij de meest belangrijke processen.

Een procesmanager houdt bij hoe processen verlopen welke stappen een proces allemaal heeft. Naast het borgen van een proces zorgt de procesmanager ook voor verbeteringen of nieuwe processen. Dat doen ze zo efficiënt mogelijk.

Profielfoto Esther Hofman, zij gebruikt Scienta als kwaliteitsmanagement systeem

“Iedere gebruiker kan nu bij alle belangrijke procesinformatie en de zoekmachine is werkelijk fantastisch”

Esther Hofman – Consolid

Project- en Kwaliteitsmanager

Profielfoto Esther Hofman, zij gebruikt Scienta als kwaliteitsmanagement systeem

“Iedere gebruiker kan nu bij alle belangrijke procesinformatie en de zoekmachine is werkelijk fantastisch”

Esther Hofman – Consolid

Project- en Kwaliteitsmanager

Profielfoto Esther Hofman, zij gebruikt Scienta als kwaliteitsmanagement systeem

“Iedere gebruiker kan nu bij alle belangrijke procesinformatie en de zoekmachine is werkelijk fantastisch”

Esther Hofman – Consolid

Project- en Kwaliteitsmanager

Maak gratis kennis met Scienta, de software voor procesmanagement

Maak gratis kennis met Scienta, de software voor procesmanagement.

Maak gratis kennis met Scienta, de software voor procesmanagement.