INTRO

HET NIEUWE KWALITEITSDENKEN IN DE ZORG

Zorg leveren van goede kwaliteit in een krappe arbeidsmarkt

Houd jij je bezig met kwaliteit van de zorg? Ben jij iemand die het grotere plaatje ziet en de belangen van cliënten, het personeel, de organisatie en de financierders in de gaten houdt? In dit drieluik delen drie zorgorganisaties hun visie op kwaliteit en oplossingen met je.

Overzicht

HOOFDSTUK 1

Kwaliteit in zorg

HOOFDSTUK 2

Sociaal kwaliteitsmanagement

HOOFDSTUK 3

Kwaliteit van iedereen

EVEN VOORSTELLEN

Wij waren benieuwd hoe zorgorganisaties hun kwaliteitssysteem organiseren. Daarom spraken wij met drie van onze klanten in de zorg.

De inzichten die wij hieruit haalden, delen we natuurlijk graag. Dit drieluik geeft jou, als kwaliteitsverantwoordelijke in de zorg, hopelijk veel handvatten en inspiratie om aan de slag te gaan met kwaliteit in jouw organisatie.

Drie van onze klanten zijn aan het woord. Dit zijn Annemieke Navis, kwaliteitsmanager bij Zorggroep Achterhoek, Tania Berenstein, directeur van Connected2Care en Natalia Alpatova, applicatiebeheerder bij Madeliefje Thuiszorg. 

In dit artikel delen zij hun visie op kwaliteit. Onder andere op de vragen: hoe lever je zorg van goede kwaliteit in een krappe arbeidsmarkt? Hoe betrek je medewerkers bij kwaliteit? En hoe zorg je dat het kwaliteitsmanagementsysteem gaat leven onder de medewerkers?

► Lees hoofdstuk 1: Kwaliteit in de zorg

BENIEUWD NAAR SCIENTA?

Scienta maakt je kwaliteitsmanagementsysteem levendig en eenvoudig. Door de toegankelijkheid van onze software wordt de drempel verlaagd voor medewerkers om informatie te lezen, kennis te delen en met kwaliteit aan de slag te gaan. Met een kleurrijk dashboard, snelle zoekfunctie en intranetfuncties wordt kwaliteitsmanagement flexibel, praktisch en leuk

Een greep uit onze klanten in de zorg:

Je kan alles in Scienta vinden

“Je kan al onze documenten in één oogopslag vinden in Scienta. Ik vind het vooral heel overzichtelijk, wat ook fijn en duidelijk is voor de collega’s. Zo kunnen ze makkelijk dingen opzoeken en vinden. Als ze ergens toch niet uitkomen, dan kan ik eenvoudig via de telefoon uitleggen waar ze iets vinden. ”

— Puck Hageman, Zorgcoördinator en Verzorgende IG bij Madeliefje Thuiszorg

LEES HOOFDSTUK 1

Kwaliteit in de zorg