Met de naderende release van Scienta 3.0 (lees hier meer daarover), is het leuk om eens terug te kijken voordat we verder vooruit gaan. Hoe is Scienta ontstaan, waar staan we nu en, misschien wel het leukste, waar gaan we naar toe?

Waar zijn we geweest?

Scienta startte in 2005 als een digitaal ISO 9001 handboekportaal voor gerechtsdeurwaarders. Al vrij snel daarna ontstond van functionaliteit het overschieten van content tussen schrijver en gebruiker, voor het eerst in gebruik werd genomen door Novak. Dit ‘overschieten van handboeken’ is een werkelijk unieke functie en er bestaat geen andere software die dit kan zoals Scienta. Hierna volgde al snel het kwaliteitshandboek van Stichting Viadicte waarna de Nederlands Orde van Advocaten het standaard kantoorhandboek voor advocaten uitleverde in Scienta.

Onderstaande screenshots geven een leuk beeld van hoe Scienta is veranderd vanaf 2005:

Waar staan we nu?

Met Scienta 3.0 verbreden we ons blikveld, zowel qua branches als qua toepassingsmogelijkheden van Scienta. Waar Scienta vroeger bekend stond om standaard handboeken bij zakelijk dienstverleners, zoals accountants en advocaten, zijn we nu aan het groeien in veel meer branches, zoals het onderwijs, de zorg, productiebedrijven en (lokale) overheden.

Waar gaan we heen?

Met Scienta 3.0 hebben we alleen al in technisch opzicht veel meer mogelijkheden qua gebruik. Zo kun je met Scienta veel meer doen dan alleen handboeken publiceren: wat dacht je van jouw interne nieuws? Of jouw notulen, projectafspraken of overige documenten? Ook wij gaan met Scienta verkennen waar we allemaal naartoe kunnen gaan en hiervoor hebben we al enkele leuke, ambitieuze ideeën. Wat die precies zijn, houden we nog even geheim, dus voor nu: heel veel werkplezier met het vernieuwde Scienta!